vrijdag 22 augustus 2014

Zware training

Vrijdagochtend. Ik zou moeten gaan rennen, maar ik moet zo naar de fysio en wil graag wel de tijd hebben om te kunnen rennen.
Morgen mag ik een nieuwe fiets uitzoeken. Ik heb er nu 2 en geen van beiden gebruik ik graag. Een van de twee (een paarse opoefiets) staat er zelfs onder het stof. Roel en ik zijn het niet eens over welke fiets er weg mag/moet. Om dat te bepalen gebruik ik vandaag de opoefiets. Eigenlijk heb ik daar gelijk al spijt van en weet ik dat deze plaats gaat maken voor de nieuwe fiets.
De fysio vindt, net als ik, dat het beter gaat en ik hoef niet meer terug te komen. Mooi!
Als ik eindelijk thuis ben, na ook nog wat boodschappen te hebben gedaan word ik overvallen door moeheid. Niet zo gek, want slapen gaat mij de laatste tijd niet zo goed af.  Ik besluit mijn training naar de middag te verplaatsen. Niet mijn favoriete tijd om te rennen, maar de Dam tot Dam is ook ’s middags. Oefenen om op andere tijden ook te kunnen presteren is nooit verkeerd. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst gelopen en dat ging niet lekker. Vandaag heb ik wat goed te maken naar mezelf.
Na een middagdutje kleed ik mij en stap ik naar buiten. Ik moet nog even langs de buurvrouw. Ik ben niet dun, maar de buuf is zeg maar: beter gevuld den ik. Als ze de deur opendoet en mij in mijn sportkleren ziet zeg ik dat ik haar kom halen voor een 10km run. Ze schrikt even, maar ik moet lachen zij dus ook. Na een tijdje heeft mijn Garmin het GPS-signaal gevonden, zeg ik de buuf gedag en ga ik van start. In Endomondo heb ik een intervaltraining gezet. 1,5 km rustig rennen om warm te worden en dan 10x 2 minuten mijn benen uit mijn kont rennen en 2 minuten door wandelen. De eerste keer valt zwaar, maar daarna gaat het vanzelf. Dat komt ook omdat ik niet echt van tevoren over mijn route heb nagedacht waardoor ik moet verzinnen hoe ik ga lopen en dus niet kan denken aan pijntjes enzo. Daarbij heb ik @Meisje_Sanne beloofd ook een beetje voor haar te lopen omdat zij ff niet mag/kan. Ik doe zo goed mijn best dat ik mijn Endomondo mevrouw tijdens zo’n snelle sessie hoor zeggen dat ik 4.53 per kilometer loop!! Dat hou ik natuurlijk geen kilometer(s) vol, maar ik kan wel gaan trainen om die snelle 2 minuten naar 3 of 4 minuten te krijgen. 
Het is warm, maar ik heb mijn Raid Light mee. Nog steeds blij mee. Voldaan kom ik weer thuis en een uur later heb ik al spierpijn. HAHAHAHAHAHAHA
Hardlopen is goed voor mijn nachtrust, als een blok val ik in slaap maar ben ook heel vroeg weer wakker. Spanning denk ik. We rijden naar Roel Peerenboom om daar een nieuwe fiets uit te zoeken en aan te laten meten. We kennen Roel en zijn vrouw Cindy persoonlijk dus het is ook gelijk een socail call. Na een gezellige dag keren we met een prachtige fiets, die helemaal op mij is afgesteld, huiswaards. Als een kind zo blij ben ik mee. Eigenlijk wil ik alle buren even mijn fiets laten zien. Doe ik niet hoor.
Wat een plaatje hè?

Diva, zo voel ik mij ook als ik er op zit. :)














Voor de zondag hebben we een lunchdate met vriendin Trees. Ze komt om 13:00 dus als ik vroeg opsta kan ik een leuke afstand rennen. Hoewel mijn benen nog niet echt hersteld lijken is dat wel mijn plan. Ik ga op tijd naar bed, om 1:38 uur ben ik nog wakker en ook klaar wakker! Spelletje doen op de DS dan maar. De volgende keer dat ik op de wekker kijk is het 2:38 uur. Ik moet lachen om mezelf. Precies een uur later op de wekker kijken (ook knap) en nog steeds wakker. Onrustig, druk in mijn hoofd, gloeiende benen en ook gehavende benen. Normaal hars ik mijn benen, had ik vanochtend geen tijd voor dus even het scheermes gepakt. Het werd een bloedbad en ik mis hier en daar wat vel van mijn benen. Dat doet best zeer.
Uiteindelijk val ik in slaap en worden we rond een uur of 8 wakker. Lopen of fietsen? In elk geval voelt het niet alsof mijn lichaam 16km (die in de agenda staat) gaat halen. Roel wil ook lopen en die doet zeker geen 16km. Goed excuus voor mij om lekker de 5km met hem samen te lopen. Ik weet niet meer van wie ik de tip heb om mijn Garmin even in de achtertuin naar GPS te laten zoeken voor ik ga lopen. Maar het is een goede tips. THANKS!! Off we go. Op het gemak, heerlijk loopweer, beetje miezer. Bij 2km houdt mijn muziek er ineens mee op en trilt mijn telefoon. HUH? Oh ik word gebeld. Het is Trees, hijgend neem ik op. Of ze ongelegen belt, nou het is niet zo spannend hoor. :)  Ik ben aan het rennen, bel over een kwartiertje terug als je wilt.
Bij 3km mag ik van mezelf wandelen om te drinken. Na een halve kilometer doorstappen ga ik weer rennen. Een snelle meneer haalt ons in of we stil staan, maar ik laat mij niet ontmoedigen en heb juist het gevoel dat ik alleen maar beter ga lopen. Dat blijkt ook zo te zijn. Bij thuiskomst is mijn laatste kilometer de snelste. Ik ben een diesel. De geplande sushi is verdiend. Op naar de lunch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten