zondag 6 april 2014

Nog 7 nachtjes

Nog 1 week, dan heb ik hem gelopen. Hoop ik. 10km in DE marathon van Rotterdam.

Na de Electricrun moet ik echt wel even trainen. Dat was natuurlijk geen echte run.

Vrijdag en zondag staan als trainingsdagen in mijn agenda. Op vrijdagochtend heb ik eerst een kappersafspraak. Daarna een telefonische afspraak met de huisarts. Ik ben in zeer korte tijd echt heel veel kilo's aangekomen. Tuurlijk, ik ben een lekkerbek. Maar ik heb de afgelopen 6 weken niet anders dan anders gegeten. In elk geval niet zo anders dat ik daarvan 6 kilo kan aankomen. Maandag bloedprikken.

Ik heb 's morgens aan Roel een warme trui en een handdoek meegegeven. Op de een of andere manier vond ik het toen een goed idee om in de middag met de metro naar Rhoon te gaan en vandaar uit te gaan rennen naar Barendrecht. Tegen de tijd dat ik naar de metro loop vind ik het plan wat minder goed. Maar niet zeuren, gewoon gaan. Alsof ik voor het eerst met de metro reis stap ik eerst in de verkeerde metro. Lekker begin muts! Uiteindelijk kom ik dan toch in Rhoon aan. Ik heb een lekkere interval traning in mijn Endomondo gezet. Het is zalig weer om te lopen. Na 1,5km rennen, waarvan 2 minuten wachten bij een oversteekplaats, ga ik over op de interval. 2 minuten keihard rennen en 2 minuten wandelen. Dat 10x. Het is best zwaar, maar ik heb het een keer eerder gedaan. Onderweg besluit ik al rennend, voor de afleiding, de lantarenpalen te tellen. Dat doe ik hard op en roep mezelf toe dat ik door moet lopen en niet op moet geven. Zo nu en dan kijkt een passerende fietser mij vreemd aan. Maar geen ziekenwagen met broeders met een wit jasje voor mij die mij komen ophalen. Op een gegeven moment denk ik dat ik nog 2 intervallen moet doen en dan......blijk ik al klaar te zijn. Nu nog even 1,5km rennen. Dat lukt niet helemaal. Als ik bij Roel zijn werk aankom heb ik iets meer dan 8km afgelegd en dat in een uur en 3 minuten. Absoluut niet ontevreden. Dat geeft goede moed voor volgende week.

Zaterdag zit ik met klamme handen achter pc, laptop en tablet om mij in te schrijven voor de Dam tot Dam loop. Waarom? Tja, geen idee. Ik beslis eind augustus of ik ook echt in staat zal zijn om in september 10EM te rennen en binnen 2 uur ook.
In Heenvliet haal ik nog wat sportvoeding van Dextro voor na het sporten en 2 energie repen om te testen.

Uitslapen lukt niet. Op zondagochtend gaan Roel en ik samen rennen. Tenminste, dat is de bedoeling. Ik heb in eerste instantie geen last. Na een kilometer ploffen mijn kuiten en even later zie ik Roel met zijn been trekken. Nou zeg, dat gaat lekker. De bejaardensoos is ook op pad. Boven aan de dijk ren ik nog even naar beneden en weer terug. Roel staat daar te rekken en strekken. Ik besluit ook nog aan de andere kant de dijk af en op te rennen. Roel gaat vast terug wandelen. Op weg naar beneden bedenk ik mij dat ik toch door wil lopen. Dat gil ik nog even naar Roel en loop dan door. Hmmmmm, er gaat iets niet zoals ik het wil. En al snel wandel ik weer. Balen. Ik wil gewoon door hollen, maar de interval van vrijdag zit nog in mijn benen. Er is een weggetje waar ik kan afsnijden. Ik heb dat wel vaker overwogen maar nooit gedaan. Nu wel. Ik hol een hele nieuwe wijk in. En natuurlijk heb ik geen idee hoe ik er uit moet komen. Nu is het niet zo heel moeilijk, ik loop niet door een metropool ofzo. Uiteindelijk kom ik op een mij bekende weg en hobbel ik weer naar huis. Bijna 5km op de teller, in een zeer onbevredigende tijd. Nou ja, een slechte generale is goed zullen we maar zeggen.

Als troost, en omdat mijn loopshirts te krap zijn, koop ik mijzelf een prachtig nieuw shirt. Bij Run2day Rotterdam hebben ze mooie shirts van GERS Magazine. Gelukkig ook in mijn maat. Die trek ik zondag natuurlijk aan! Zo hoef ik niet als rollade over de Coolsingel te rennen.
P.S. bijkomend voordeel: de achterkant is langer en valt over mijn kont. :) Niet geheel onbelangrijk.


1 opmerking:

  1. Spannend zo'n loopwedstrijd! Ik moest glimlachen om het zinnetje bij je profielfoto dat je de eerste stap naar buiten lastig vindt. Dat heb ik ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten