dinsdag 5 november 2013

Weer een paar kilometer verder

Maandag begint heel goed, met een cadeautje op mijn bureau. Altijd leuk! Collega Gitta is heel goed in het uitzoeken van leuke cadeautjes voor mij en die krijg ik dan zomaar. Lief hè? De klok is een uur terug gezet en we verlaten het huis in prachtige ochtendluchten. Wat jammer dat ik nu niet kan rennen. Hoewel ik waarschijnlijk steeds zou stoppen om foto´s te maken. 


Dinsdagavond zien we bij thuiskomst wat kabels uit een gat naast onze tuin steken. We grappen naar elkaar dat we waarschijnlijk geen televisie hebben.

Woensdag is weer een thuiswerkdag en ik heb best wat klusjes op mijn lijstje staan. Wat blijkt? Bij graafwerkzaamheden is de KPN kabel geraakt en de hele straat zit zonder telefoon en internet. Best lastig werken. Dan eerst maar even boodschappen doen.
Ik ga ook even Roel zijn lenzen ophalen. Waarom staat het personeel voor de winkel? Ze hebben geen van allen een sleutel!!! Lekker handig.
De gravers zeggen dat storing bij KPN is gemeld en dat er iemand komt kijken. Dat was om 8:30 uur. Om 16:30(!!!!) uur is er inderdaad iemand. Inmiddels heb ik van mijn telefoon maar een wifispot gemaakt en toch nog kunnen werken. Niet meer gelopen dus, want het internetten ging allemaal een stuk langzamer dan ik had gewild. Maar internet en huistelefoon werken weer.
Op donderdag kan ik gelukkig genieten van het internet op kantoor en even door buffelen. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.

Vrijdagochtend wil ik echt weer gaan rennen. In Utrecht heb ik van Roel een nieuwe hardloopbroek gekregen voor de Bruggenloop. Ik wil hem wel graag voor de Bruggenloop testen. Vandaag is het eindelijk fris genoeg om in een lange broek te rennen. Als ik er helemaal klaar voor ben gaat het regenen. Ik overweeg HEEL even om niet te gaan, geef mezelf daarna een schop onder mijn kont en ga lekker naar buiten. Het valt best mee met de regen. Mijn Endomondo mevrouw vertelt mij ineens weer wanneer ik een kilometer heb gehad. Heel fijn. Ik wissel mijn rennen af met wandelen, heuveltraining en steigerung. Vooral dat laatste geeft mij extra energie. Er gaat wel van alles verkeerd. T-shirt kruipt op, belt gaat steeds omhoog. Dat is vreemd, normaal blijft hij netjes onder mijn rol zitten. En geloof mij, die rol is echt niet weg!  Na 5km (beter dan die 2 van vorige week) ben ik weer thuis en zie ik dat ik bijna al mijn kilometers tussen de 6:30 en 6:50 heb gelopen. Behalve de 2e, daar heb ik veel in gewandeld omdat ik ff geen lucht kreeg en dacht dat ik moest spugen. Ik ben wel tevreden uiteindelijk heb ik er 36 minuten over gedaan en dat is voor mij een normale tijd. En dat ondanks de kleine irritaties. Nog 5 weken……….
 
Zaterdag was uiteraard geen loopdag, ik loop nooit 2 dagen achter elkaar. Nog steeds geen zeer been, dus dat gaat goed. Ik ga wel even naar het dorp. Er is net een nieuw filiaal van Daka geopend. Misschien loop ik tegen iets leuks aan, voor weinig. Behalve regenjacks van € 80,00 (en dat geef ik er niet aan uit) kan ik niets vinden. Tot ik nog een ommetje langs Runnersworld maak.  Wat staat daar in de etalage???? De Nimbus 15 Lightshow in zwart/roze!! Gekkenhuis, in het echt zijn ze 10x mooier dan op het net. ZUCHT. Ik heb ze niet echt nodig, maar ik ben nu echt smoorverliefd <3 en MOET gewoon naar binnen. Even aanraken, misschien wel passen. Oh, wat zijn ze mooi, ik zie mijn maat niet. Toch maar even vragen of ze achter staan. Nee hoor, ook niet. Ik heb voor mezelf al vrede gesloten met de gedachte dat ik ze gewoon niet mag hebben. De verkoper biedt aan om bij andere filialen na te vragen of ze ze daar wel hebben. Ik laat mijn naam en telefoonnummer achter, maar verwacht niets.
Eigenlijk wil ik zondagmiddag rennen om te wennen aan ’s middags lopen. De Bruggenloop start ook pas om 15:30 uur. Nou tegen die tijd heb ik spijt dat ik die € 80,00 niet heb willen uitgeven aan een jack. Aan de andere kant, het gaat zo bizar te keer met wind, regen en hagel…..daar had geen jasje tegen geholpen. Ik stort op de bank in slaap. Dat zal ook met de slechte nachten te maken hebben die ik de laatste tijd maak. Morgen wacht mij een lange dag, dus ik neem gewoon de rust als dat kan.

2 opmerkingen:

  1. Ben nu al benieuwd naar je wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha, ik ook wel. Doodeng, maar al moet ik kruipen.....ik ga 't halen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten