zondag 23 juni 2013

Nieuw doel op mijn lijstje


Jeetje, het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste blog. Of ik in die twee weken dan ook niet heb getraind???? Uhm, nou……… wat zal ik eens zeggen? Vorige week zondag, precies een week na de Ladiesrun, heb ik met Brigitte een rondje Kralingseplas gedaan. Kan je dat trainen noemen? We hebben gerend, maar ook flink doorgestapt en vooral heel veel bijgepraat. Sinds kort zit ze op een andere afdeling en dan moet je andere momenten zoeken om bij te kletsen natuurlijk.

De rest van de week heb ik het zo bizar druk gehad dat ik te versleten was om nog te gaan rennen. Afgelopen donderdag had ik vrij, op vrijdag werk ik niet dus lekker lang weekend. Eigenlijk zouden we thuis blijven en had ik een paar loopjes in de planning. Maar op het laatste moment besloten we toch maar weg te gaan. Via Travelbird kwam er een mooie aanbieding langs voor twee nachten Sauerland. Diner en ontbijt inbegrepen. Dat is mooi. Het Sauerland is namelijk ook een heel mooi gebied om met de motor te toeren. Dat doen Roel en ik ook heel graag en het is wel fijn dat je dan niet ’s avonds weer op hoeft te stappen om te gaan eten. Ander voordeel is dat je gewoon een biertje bij je eten kan drinken omdat je niet meer hoeft te rijden.
Aan het begin van de week was het prima weer, maar hoe dichterbij de donderdag kwam hoe slechter het werd en op het laatste moment hebben we besloten met de auto te gaan. Gelukkig maar. Om 14:00 uur werd het nacht en zagen we geen hand voor ogen! Doodeng. Met de motor was ik geen meter verder gekomen.
Hier was het zicht nog redelijk goed
 

Eenmaal op bij Haus am Steinschab aangekomen werd het zonnig en konden we op het terras van een biertje (of 2, 3…) genieten. Het hotel wordt door Brabanders gerund. Dus ik had niet hoeven oefenen op mijn beste Duits. Heerlijk gegeten in het hotel. Gewandeld in Winterberg en Medebach. De kuiten zijn weer goed getraind in dat skigebied.


Al dat eten en bier zijn niet zo goed voor mijn gewicht geweest. Nou had ik natuurlijk mijn loopspullen mee kunnen nemen. Maar als ik daar ga lopen wil ik dat ook registreren. En ik heb geen horloge met GPS maar een app die internet nodig heeft. Dat zit niet in mijn abonnement, beetje duur loopje (geen duurloopje). Iemand tips voor een goed horloge met GPS dat mijn rondes bijhoudt en geen € 200,00 kost? Wat zijn die dingen duur zeg! En dan wil ik natuurlijk ook een damesmodel.

Vanochtend had ik een zeer onprettige encouter met de weegschaal. In twee dagen tijd ben ik gewoon(?) twee kilo aangekomen!!! Eigen schuld, dikke kont. Ik weet het, maar het veroorzaakt wel een mega depri moment bij mij. Dat stomme gevecht met die weegschaal ook altijd. Elke keer als ik iets leuks heb kom ik aan. Natuurlijk weet ik wel dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Op het Sonja Bakker forum spreek ik dagelijks dames die deze strijd ook al jaren leveren. Alleen ben ik er nu even klaar mee. Ik wil niet meer opletten op wat ik eet, niet meer opletten op wat ik drink, niet meer zorgen dat ik genoeg beweging krijg. BLÉH !!! Ik haat mijn lijf.
Na een uurtje therapeutisch strijken, levert die dip ook nog wat op, gaat het wel weer. Om mezelf te laten zien dat ik echt wel minder kan wegen, bekijk ik de foto’s van de Ladiesrun van vorig jaar en dit jaar. In 2012 zag ik er slanker uit vind ik zelf. Ik haal mijn gewichtoverzichten (ja die heb ik) erbij en wat blijkt? Vorig jaar was ik ruim twee kilo zwaarder tijdens de ladiesrun dan dit jaar! Daar heb ik dus ook niks aan.

 

Het is rotweer en ik heb geen zin om mijn pas opgebouwde extra kilo’s tegen de wind in te zeulen. In mijn agenda maak ik een  schema om de komende maand mijzelf 3x per week tot hardlopen te dwingen. Meestal ga ik wel als het in mijn agenda staat. Dan weet Roel ook wanneer ik wil lopen en helpt hij mij er aan herinneren. De inschrijving voor de Bruggenloop in Rotterdam start in augustus en ik wil hem graag lopen. Dat is wel 15km, en dat heb ik nog nooit gelopen. Als ik eind juli 13km in een redelijke tijd kan lopen schrijf ik me in. Geen idee hoe lang je er over mag doen.
Omdat dat inschrijven voor een run een soort van kick geeft en ik vind dat ik een extra stok achter deur moet hebben, besluit ik mij voor de SingelloopUtrecht aan te melden. Ook hier wil ik de 10km gaan doen. Ik heb verschillende redenen om voor dit evenement te kiezen. Het is voor een goed doel, het reumafonds, het is een extra ‘training’ voor de Bruggenloop, vier steden in een jaar is ook wel leuk en…….niet geheel onbelangrijk, het t-shirt is erg mooi en roze. HAHAHAHAHAHA Slecht hè?
Mijn lijstje voor 2013 ziet er nu zo uit.

HARDLOOPDOELEN 2013
DatumRunAfstand
14-apr-13Rotterdam Marathon10km
9-mei-13Estafette der Romeinen Utrecht5km
9-jun-13Ladiesrun Rotterdam10km
21-sep-13Vredesloop Den Haag10km
29-sep-13Singelloop Utrecht10km
20-okt-13Marathon Amsterdam8km
8-dec-13Bruggenloop Rotterdam15km
15-dec-13Spark Marathon Spijkenisse10km
                                                                            
De eerste drie heb ik voltooid, de volgende drie heb ik mij voor ingeschreven. Zoals gezegd is de inschrijving van de Bruggenloop nog niet gestart, maar daar hoop ik ook op tijd bij te zijn. Spark sla ik dit jaar maar over denk ik. Vorig jaar vond ik het niet zo bijzonder.

Tot slot nog ff deze. Ik moet er zelf elke keer om lachen. Dit is het moment dat ik besef dat ik een PR kan lopen. Hoezo fanatiek?
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Leuk en herkenbaar. Staar je trouwens niet blind op je gewicht: als je meer gaat hardlopen enzo krijg je meer spieren. Je gewicht op de weegschaal zakt niet of stijgt zelfs wat... maar je zult merken dat je kleding ruimer gaat zitten. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten