zondag 25 augustus 2013

Sportspullen mee op reis

Omdat we hebben besloten komend weekend de nieuwe tent echt te gaan testen, ben ik maandag en dinsdag na mijn werk voornamelijk bezig met het bij elkaar zoeken van de kampeerspullen. Donderdag heb ik vrij genomen en omdat ik op vrijdag toch al nooit werk is het een lekker lang weekend. De weermannen en weervrouwen roepen steeds dat het mooi weer gaat worden. Daar vertrouwen we dan maar op. We hebben besloten de Zeeuwse kust op te gaan zoeken. Wat we nooit doen…..we willen van te voren boeken. Dat valt niet mee. Iedereen weet dat het mooi weer wordt en gaat er nog even snel op uit. Gelukkig weet Roel nog een camping te vinden waar plek is.

Woensdag werk ik thuis en pak ik de laatste spullen in. De woonkamer lijkt wel een uitdragerij! Wat een zooi nemen we toch mee voor die paar nachten. Tussen de middag ga ik nog even een rondje rennen. Kort rondje hoor  2,5km maar. Wel aan 1 stuk. Het is gek, vroeger ging ik tijdens de lunch op het werk sporten. Daar was een sportzaal waar o.a. yoga werd gegeven. Dan was ik toch wel 1,5 uur van mijn plek en dat vond ik heel gewoon. Die uren haalde ik wel weer in aan het einde van de dag. Nu werk ik thuis en ga ik heel even een kort rondje lopen omdat het als spijbelen voelt. Dat blijf ik vreemd vinden. Volgende keer maar weer na het werk rennen.  Maar goed, ik ben geweest. Puffer geprobeerd en het ging goed. Ook fijn.
Voor het weekendje Zeeland pak ik ook mijn sportkleding in. Zal ik ze ook gaan gebruiken is de vraag? Ik ken mezelf een beetje hè? We vertrekken donderdag in de regen naar De Schotsman. Het regent ook als we aankomen en best hard. Eerst maar even lunchen dan. Als het droog is zoeken we onze plek op en beginnen te bouwen. Er zijn 10 plekken op het veld en er zijn er al 5 bezet. De tent staat snel en is ook snel ingericht. We hebben een zee van ruimte! ’s Avonds eten we in het campingrestaurant en lopen dan een rondje om de camping. Dat is een flinke ronde.

De volgende ochtend is het al vroeg heel zonnig en warm. Te warm om te rennen en ik wil gewoon ook ff lekker van mijn weekend weg genieten. Op de camping gaat iedereen overal met de fiets naartoe, naar de douche, naar de receptie, naar het water. Het zijn ook best afstanden, halve kilometer alleen al naar de wc, dus mijn kilometers maak ik wel. Eerst op mijn gemak ontbijten  en een beetje in de zon zitten. Het is Sail in Vlissingen. Daar gaan we even heen. Heel gezellig. Als we terugkomen staat het veld vol! Het is dat we een buuf met 6 jongere kinderen naast ons hebben anders waren wij de jongste geweest!


In de nacht van vrijdag op zaterdag regent het flink. Goede test voor de tent. Het is in de ochtend dan ook heerlijk koel en ik ben al vroeg wakker. Na mijn wandeling naar het sanitairblok besluit ik dat het prima loopweer is. Ik heb de dag ervoor goed gekeken waar ik naartoe kan lopen zonder te verdwalen. Nou kan ik heel goed verdwalen, dus telefoon mee. En niet alleen voor Endomondo. Het slapen op een luchtbed en zitten op campingstoeltjes is niet optimaal voor mijn benen. Onderweg krijg ik ook behoorlijk last van mijn linker been, maar daar loop ik vaak wel doorheen. Nu helaas niet. Ik doe gewoon rustig aan. Tenslotte heb ik ‘vakantie’. Er loopt een fietsweg langs de camping, auto’s moeten daar rustig rijden. Als altijd loop ik tegen het verkeer in zodat ik ze kan zien aankomen. Elke automobilist stuurt naar de andere weghelft als ze mij aan zien komen. Wat een zaligheid! Op de terugweg begint het te spatten. Na mijn ontbijt ga ik lekker douchen. Het spat nog steeds, koel ik onderweg vast een beetje af. Ik zit net schoon en fris in de tent als het keihard gaat regenen! De rest van de dag is het meer nat dan droog. Net op tijd wezen rennen dus, maar niet zo leuk om in te kamperen.

Zondag begint met prachtig mooi weer. We pakken vast zoveel mogelijk in en gaan na het ontbijt lekker aan het water in de zon zitten. Er zijn veel surfers op het water want het waait flink. Na een paar uur is de tent droog en klaar om afgebroken te worden. In no time hebben we hem opgevouwen en ingepakt. Het was een heerlijk weekend, met als fijne afsluiter……mijn eigen douche!
En lekker 2x gelopen deze week! Nog 4 weken tot de volgende run.

1 opmerking:

  1. Knap dat je gewoon gelopen hebt! Ook al mag je op vakantie natuurlijk ook gewoon heerlijk ontspannen hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten