zondag 1 september 2013

Lekker suf bezig weer

De was is gedaan en de tent weer opgeborgen. Dit is mijn laatste werkweek en dan heb ik 3 weken vrij. Daar kijk ik behoorlijk naar uit. Woensdagochtend pak ik mijn loopspullen vast. Ik heb besloten om na mijn werk te gaan rennen. Mijn lijf voelt goed en ik heb er zin in. Dan doe ik rond een uur of 11 iets stoms. Door de pollen in de lucht jeukt mijn neus. Krabben helpt niet, dus ik wrijf langs mijn neus. Tegelijkertijd wil ik gaan zitten. Waarschijnlijk verlies ik daarbij mijn evenwicht waardoor mijn hand wegschiet. Zo met een nagel in mijn rechteroog! Ik kan veel hebben qua pijn, maar dit levert wel wat tranen op. Ik krijg mijn oog ook niet meer open en word misselijk van de pijn. Even liggen dan maar. Na een minuut of 10 tover ik mijzelf om tot piraat en ga weer aan het werk.

Lastig met 1 oog. Na de lunch voel ik me iets beter, maar inmiddels heb ik wel flinke hoofdpijn. Om 3 uur is het echt niet te harden en bel ik de assistente van de huisarts. Ik moet gelijk komen. Balen, ik hoopte dat ze zou zeggen dat het wel weg zou trekken. Er zit een kleine beschadiging op mijn hoornvlies. Ik krijg een zalfje ter voorkoming van ontstekingen mee en over 48 uur moet het wel goed zijn. Zo niet, dan moet ik terugkomen. Thuis neem ik een paracetamolletje en ga liggen. Ik zie bijna niets, dus hardlopen is geen goed plan. Jammer, ik heb net zo´n lekkere mix van DJ KES gedownload. Dat is een nieuw initiatief van Loopmaatjes. Elke maand kan je stemmen op 5 nummers uit 16 door hen gekozen nummers. Van de top 5 maakt DJ KES een mix. Die is dan gratis voor iedereen te downloaden, wel even de Facebookpagina van loopmaatjesmix liken natuurlijk. Ik kijk nu al uit naar mix nummer 2!

Donderdag is het zicht nog wazig, maar beter. Focussen is nog erg vermoeiend. Mijn belangrijkste afspraak van die dag is afgezegd ivm ziekte (shit happens). Aan het begin van de middag helpen de paracetamollen ook niet meer en ga ik naar huis. Onderweg val ik in de metro al in slaap en als ik thuis kom ga ik ook direct door naar bed. Het is prachtig weer, maar ik heb het koud en mijn hoofd spat uit elkaar.

Vrijdagochtend, geen wekker. En om 7 uur klaar wakker! Tevreden over wat ik alweer kan zien, besluit ik dat ik de huisarts niet meer hoef te bellen. Ik wil heel graag naar de Asics Outletstore in Roermond. We besluiten dat vandaag te gaan doen. Het is toch niet zulk mooi weer. Als we daar aankomen is het 24 graden en super zonnig. Onderweg heb ik lekker zitten slapen zodat mijn oog rust heeft gehad. Ik moet er wel nog even zalf in doen. Het jeukt een beetje onder mijn oog. Ik kijk in de spiegel en tot mijn schrik zie ik een rare bult onder mijn oog. Net of er vocht in zit. Dat heb ik ook op mijn bovenste ooglid, maar dat is sinds woensdag niet erger geworden. Dit is echt binnen een paar uur op komen zetten! Wat nu weer??? Waarom reageert mijn lichaam zo maf en waarop reageert het in hemelsnaam? Het heeft nu geen zin om de huisarts te bellen. Ik ben 200km van huis. De rest van de dag wrijf ik met een tissue het vocht er uit (denk ik). Het wordt in elk geval minder erg. Even in de gaten houden dit weekend.


Zaterdag heb ik met Jacqueline afgesproken. Het is weer harstijd. Daarna gaan we gezellig naar de film en een hapje eten bij de Indiër. Ik kies voor spinazie met kipfilet in curry, dat lijkt mij het minst schadelijk voor mijn Sonja Bakker week.

 

Met mijn oog gaat het steeds beter. Morgen is het Drakenbootfestival bij de Kralingseplas. Leuk, kan ik een rondje plas doen en dan bootjes kijken. Door een ´aanrijding met een persoon´ rijdt mijn trein niet en moet ik met de o zo langzame sprinter naar huis. Na het harsen is de huid van mijn oksels altijd rood en opgezet. Daar hebben zowel Jacqueline als ik een speciaal crèmepje voor. Met 2 keer smeren is de brand er altijd uit. Onderweg naar huis voelt het toch anders dan anders. Thuis nog even smeren, maar ik kan mijn armen niet meer naar beneden doen.

Zondagochtend. Als een soort volksdanseres loop ik met mijn handen in mijn zij door het huis. Roel meent dat ik wel kan motorrijden zo omdat je dan ook de oksels vrij hebt zeg maar. Hij lijkt te vergeten dat ik, ook al lijkt het na gister niet zo, zuinig ben op mijn huid en niet in een hemdje op de motor ga zitten. Brandwondenspray geeft verkoeling en de klodder vaseline na het douchen zorgt dat mijn huid minder trekt. Mijn loopshirt aantrekken en extra zweten lijkt mij geen goed idee. We gaan wel naar de Kralingseplas, lekker bootjes kijken.
Goed dat ik niet daar ben gaan rennen, het was erg druk en de hardlopers die er waren hadden een soort hindernisbaan.





Gelukkig is mijn vakantie begonnen en kan ik elke dag lopen, in theorie dan hè? Het wordt komende week in elk geval mooi weer. Ik baal wel dat ik deze week dus niet heb gelopen. Aan zin geen gebrek, maar als ik stomme dingen doe en mijn lichaam ineens anders dan anders reageert……..

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten