zondag 15 september 2013

Onweer houdt mij niet tegen


Op zondag vertrekken we (vriendin Trees en ik) dus naar Burgh Haamstede. Het hotel is snel gevonden. Pal naast een vliegveld voor zweefvliegers. Mooi zeg! Dat heb ik nog nooit van dichtbij gezien. Te voet verkennen we de omgeving. Het regent een beetje en er komt onweer aan. Natuurlijk zijn we voorzien van een fototoestel, maar de regenkleding ligt nog in het hotel. Kort wandelingetje dus. We willen niet de rest van de vakantie ziek zijn.

Zomer in Zeeland
Maandag ben ik al vroeg wakker en mijn hardloopkleding ligt klaar. Onweer rommelt in de verte en ik twijfel, maar ga toch. Gelukkig staat het ontbijtbuffet al klaar als ik wegga en kan ik voor het lopen nog even een ontbijtkoekje nemen. Vóór 8 uur loop ik al heerlijk, door een mooie boog van bomen, richting de duinen. Uiteindelijk tik ik 7km weg. Eerst 1,5km warmlopen, daarna een 10x2 minuten training en toen nog 1km uitlopen. Onderweg vervloek ik mezelf omdat ik voor deze training heb gekozen. Pratend tegen mijzelf merk ik dat ik het steeds lekkerder ga vinden en het gaat elke 2 minuten makkelijker. Echt zalig! Trots op zelf!



’s Middags huren we e-bikes. Ik haat fietsen, maar als ik word geholpen wil ik het wel proberen. Wat een uitvinding zeg! Ik lach me suf. Zelfs in de regen is het leuk, regenpak aan natuurlijk. Na een rondje wandelen door Haamstede gaan we nog naar de mingolfbaan en het strand, ook op de fiets. Het waait te hard om echt het strand op te lopen.
 
Bolletjesjurk
Dinsdag huren we weer e-bikes en gaan we naar Renesse. Ook daar lopen we veel en natuurlijk fietsen we terug.  Onderweg krijgen we met alle weersomstandigheden te maken. Bloedheet in de zon in T-shirt en daarna weer ingepakt tegen de stromende regen. Ook hier gaan we even naar het strand. Weer harde wind en regen, maar we kunnen even het strand op. Inmiddels heb ik het fietsen met versnellingen en remmen met handremmen ook door. Ik ga zo hard dat ik de bolletjesjurk heb verdiend!
Woensdag wil ik eigenlijk weer gaan rennen, maar ik heb amper geslapen en het stormt en regent echt enorm. De afgelopen dagen heb ik genoeg beweging gehad, en aangezien ik nog een week vrij ben heb ik ook nog genoeg dagen om te gaan rennen. We besluiten er met de auto op uit te gaan. Zo komen we in Zierikzee terecht, waar we ook weer een flinke wandeling maken. Mijn benen voelen aan alsof ik al 5 dagen achter elkaar aan het rennen ben. Ik kan echt niet meer. ’s Avonds komt Roel even langs en gaan we met z’n drietjes uit eten. Daarna ga ik mijn koffer weer inpakken.
Ik slaap als een blok en om half 7 ben ik wakker. Nog even na snoezen. Dan gaan we ontbijten en naar huis. Onderweg nog even wat drinken in Ouddorp en natuurlijk een rondje door het dorp lopen. Eenmaal alleen thuis ruim ik gelijk alles op en stort ik op de bank in. Wat een leuke week (en hij is nog niet om), met een goede training. Morgen wil ik weer rennen. Thuis is het toch anders, daar ken ik de omgeving nou wel.

Vrijdag ben ik op tijd wakker, maar ook heel duizelig en instabiel. Ik doe eerst wat kleine klusjes in huis en ga even op de bank liggen. Uiteindelijk trek ik toch mijn hardloopkleren aan en ga ik naar buiten. Ik ren een klein rondje en mijn benen doen behoorlijk zeer. Aan de ene kant ben ik teleurgesteld in mezelf dat het nu niet zo goed ging als van de week in Zeeland en aan de andere kant ben ik blij dat ik niet op de bank ben blijven liggen. Ik had ook niet echt de rust in mijn hoofd en dan loop ik niet lekker. Na het douchen pak ik mijn tas in en vertrek ik naar Amsterdam voor een logeerpartij bij en whiskyproeverij met Jacqueline en haar vrienden van het GenietschapWHAM. 

Zaterdag weer snel naar huis. Mijn startnummer voor de Vredesloop valt op de mat. Snel even openmaken en dan weer op pad.

Verjaardag (in Breda) van ons nichtje dat 6 jaar is geworden. Ze heeft kindermake-up gekregen en maakt tante Nicole even mooi voor het volgende feestje.
Gelijk door naar Deventer naar een knalfeest voor onze vriendin Pros die 50 is geworden. Heel gezellig, met lekker eten (Indoos dus eten), drinken, veel dansen en vooral bijpraten met mensen die je, door de afstand, zo weinig ziet.  Uiteraard blijven we daar slapen.
Vanmiddag zijn we weer thuis gekomen. Normaal ga ik dan gelijk de was doen enzo. Geen zin in en nog een week vrij, dus alle tijd. Morgenochtend even langs de huisarts ivm mijn rechterarm die al 2 weken zeer doet. Ik moet er vroeg zijn, daarna wil ik nog een keer lopen om verder te rusten tot de Vredesloop. De start is om 15:00 uur. Denken jullie aan me? Ik ben al blij als ik hem uitloop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten