zaterdag 7 september 2013

Drie keer gelopen, maar waren het ook 3 trainingen?

Maandag, mijn eerste ECHTE vakantiedag. Wat zal ik gaan doen? Aangezien Roel vandaag in zijn nieuwe job is begonnen ben ik alleen. Zal ik gaan rennen of gewoon lekker uitslapen? Ik blijf nog even liggen.

Als ik wakker word heb ik een ijskoude linkervoet en niet omdat hij buiten boord hangt. Er zit duidelijk weer iets klem in mijn been. Jaren geleden had ik dit bijna dagelijks. Omdat ik niet durf te gaan rennen, besluit ik de fiets te pakken. Er is een rondje van 10km dat ik wel eens loop. Dat gaat langs een dijk waar automobilisten graag veel te hard rijden. Ik ben er al 1x bijna plat gereden. Er loopt aan de andere kant van de dijk ook een fietspad, maar daar ben ik nog nooit geweest. Dat heb ik nu dus met de fiets gedaan. Veeeeeeeel mooier dan over de weg. Voortaan wordt dat dus mijn rondje. Als ik ooit die 10 weer haal dan.

De volgende dag is mijn been weer okee, oksels zijn inmiddels ook hersteld. Dus niets houdt mij meer tegen. Natuurlijk sta ik niet om 8 uur op. Het is tenslotte vakantie. Eerst even mijn medicijnen in laten werken, ontbijten en dan naar buiten. Ik check nog 6 keer of ik mijn huissleutel wel mee heb want ik wil niet de rest van de dag buiten op Roel moeten wachten. Het is warmer dan ik had verwacht. Ik moet van mezelf minimaal 2km achter elkaar lopen. Dat doe ik ook en dan wandel ik een stukje, en zo wissel ik het af. Uiteindelijk heb ik zo'n  1,5 km gewandeld en de rest gerend. Niet echt een topprestatie, maar fijn om weer aan de hobbel te zijn. Als ik later buiten sta om boodschappen te gaan doen, kom ik een buur(t)vrouw tegen die ook hardloopt. Ze vraagt hoe het gaat met trainen voor de Bruggenloop. Ik begin te lachen en ze weet ze genoeg. Ze snapt het gelukkig ook. Zelf heeft ze na de Ladiesrun Rotterdam niet meer gelopen. Maar ja, zij hoeft over 2 weken niet de Vredesrun te doen! Als ik dan net zo snel loop als nu word ik met de bezemwagen binnen gehaald! Ach, das ook een nieuwe ervaring. Maar die wil ik liever niet opdoen. Dus ik MOET deze week nog 2x trainen.
Woensdag pak ik de fiets weer. Gewoon een rondje rijden. Onderweg besluit ik even langs de Gamma te gaan, geen idee waarom maar dan heb ik een doel. Als ik daar eenmaal ben word ik een beetje wiebelig op de benen. Door naar huis dus. Heerlijk in de tuin van de zon liggen genieten. ´s Avonds hebben we een afspraak met Heleen en Sjaak (mijn oud-collega). Lekker sushi eten.

Donderdagochtend vertrekken de New York steppers vanuit Spijkenisse naar Antwerpen om daarna weer naar Hoogvliet te gaan. Ik ben geen topografisch wonder, maar ik weet heel zeker dat er een kortere route van Spijkcity naar Hoogvliet is. Anyway, mijn collega Nicolette stept met deze groep mee en ik heb beloofd dat ik haar kom uitzwaaien. In mijn agenda staat dat ze 8:30 uur vetrekken. Ik schiet mijn hardloopkleren aan en stap op de fiets. Onderweg bedenk ik dat ik dan rond 9 uur wel bij Spark kan zijn en daar in de buurt mijn training kan doen. 8:10 uur ben ik in het dorp en er is nog verdacht weinig actie. Ik hoor iemand zeggen dat ze om 9:30 uur vertrekken. HUH??? Even googlen. GETVERDEMME!! Ik ben een uur te vroeg. Planning in de war, ik in de war…… Ik besluit vanaf het gemeentehuis een rondje te gaan rennen richting de Maas. Onderweg kom ik de steppers tegen. Omdraaien dan maar? Twijfel, twijfel, twijfel. Dat loopt niet fijn en uiteindelijk heb ik dus maar 2km gedaan. Steppers uitgezwaaid, Jeroen (de man van Nicolette) een rondleiding door het centrum van Spijkenisse gegeven. Veel groter dan hij dacht. Duh! Wereldstad is het. HAHAHAHAHA En toen weer op de fiets naar huis. Het voelt niet goed, alsof mijn benen zeggen dat ik niet klaar ben. Sorry benen, overmorgen gaan we weer. Het schijnt dat fietsen en lopen een goede combi is. Mijn lijf denkt daar anders over. Ik verga van de spierpijn in mijn benen!! Maar ik zal er aan moeten wennen. Voorlopig is de fiets mijn vervoermiddel. ´s Avonds heb ik een super gezellig etentje ter eren van het 25-jarig jubileum van collega Carla.
 
Vrijdag is rustdag. De weegschaal geeft ook een kilo meer aan dan vorige week en ik vind dat zo ontzettend oneerlijk na al dat stomme gefiets!  Mijn benen doen het echt niet meer. Ik besluit om de fiets te laten staan en wandel naar het winkelcentrum. Mijn medicijnen staan klaar en er moet een roze walkie talkie gehaald worden, want ons nichtje wordt 6 en dat is wat ze graag wil hebben. Stiekem wil ik hem ook wel hebben.

Zaterdag heeft Roel een afspraak in Ridderkerk. Hij zet mij af bij de Kralingseplas waar ik van mezelf minimaal 1 keer omheen moet rennen. Na 5 stappen kom ik Joey tegen, daar heb ik 2 run clinics van gehad. Of het goed gaat. Nou, met mij wel, hardlopen kan beter. Omdat hij aan het lesgeven is en zijn groep er aan komt, loop ik na een kort praatje weer door. Hij geeft volgens mij ook privéles. Misschien dat ik hem even moet mailen………. Ik kan wel weer een paar schoppen onder mijn kont gebruiken. (hopelijk leest hij dit niet hahahahahaha)
Ik geef mijzelf allerlei punten op tot waar ik minimaal moet rennen. Het gaat best lekker. Mijn linker been gaat zeer doen, maar ik loop er doorheen dus dat is goed. Na even ruim 3km mag ik van mezelf wandelen om water te drinken. Rennend drinken kan ik niet. Na ongeveer 300 meter ga ik weer rennen en dat doe ik tot ik de 5km heb gehaald. Daarna is de pijp wel leeg en wordt het warmer buiten. Er is ook een man op de fiets die al een tijdje in mijn buurt blijft rijden en ik vertrouw het niet helemaal. Gelukkig zijn er veel loopclubjes aanwezig, dus ik zorg dat ik in de drukte verdwijn. Ik wil niet op Roel wachten want die zit net in zijn afspraak, dus loop ik ‘even’ naar de metro. Wat een roteind zeg!! Nog even ruim 2km wandelen dus. Onderweg pikt Roel mij op. Thuis even douchen en lunchen en dan gaan we op de fiets naar het dorp en daar vandaan door naar het winkelcentrum voor de boodschappen en deel 2 van het verjaardagscadeau. Volgens mij heb ik deze week wel genoeg kilometers gemaakt. Ik ben blij dat ik weer gelopen heb en dat de tijd ook nog acceptabel is. Deze keer heb ik mijn Euro verdiend. Op naar de 10km. Sportspullen zitten ook in mijn tas die morgen mee gaat naar Burgh Haamstede. De golftas gaat ook mee, er gaat hoe dan ook gesport worden. Maar niet morgen, vandaar dat mijn blog nu klaar is.

P.S. mijn gevonden kilo van gisteren was vanochtend ineens verdwenen. Beter voor mijn humeur ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten