zondag 22 september 2013

Wel of geen Vredesloop?

Maandagochtend ik moet naar de huisarts, en ik loop ik te zwabberen op mijn benen. Het bezoek aan de huisarts is kort. Vraag me niet hoe, maar ik heb mijn spierbal verrekt!! 2 Weken oefeningen doen en als het dan niet over is naar de fysio.
Ik moet weer van alles van mezelf en daar word ik heel onrustig van. Kon ik mijn hoofd maar eens uit zetten! Behalve de boodschappen en wat was doe ik niets. Ik heb het de hele dag steenkoud.


Dinsdag snap ik waarom ik mij maandag niet happy voelde. Roel loopt al 2 dagen te hoesten en snotteren en hij heeft mij aangestoken. Ook al nodigt het weer mij uit om te gaan lopen, ik doe het niet. Krachten sparen voor zaterdag. En wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen, even later komt het met bakken uit de lucht. Tussen de buien door haal ik de boodschappen, zo ben ik toch even buiten.
Ook op woensdag en donderdag doe ik niet veel meer dan het huishouden en fietsen naar het dorp en winkelcentrum. Ik heb een paar super mooie nieuwe schoenen gekocht voor de winter. Dat houdt wel in dat ik niet de nieuwe Nimbus 15 Lite show kan kopen. Maar ja, schoenen voor elke dag zijn wel iets belangrijker natuurlijk.

Vrijdag, nog 1 nachtje slapen. Ik ben nerveus voor morgen. Bij mij uit zich dat in: ik helemaal geen zin om morgen te gaan, ik red het toch niet, je kan er niet eens met de auto komen, etc. Chagrijn van de bovenste klasse dus. Naar mate de dag vordert en ik op Facebook berichten vanuit de Vredesloop zie gaat het wat beter. Niet dat ik denk een PR te gaan lopen, maar ik heb in elk geval zin om te gaan. Feit blijft dat ik de bereikbaarheid (als ik de site moet geloven) waardeloos vind. OV is niet mijn favoriete vervoer. Leuk om in verschillende steden te rennen, maar ik merk dat ik het reizen echt niet leuk vind. Vooral als ik ergens niet bekend ben. Dan word ik onzeker over hoe laat ik weg moet en of ik het wel kan vinden enzo. De rotzenuwen krijg ik daar van. Ik ga voor 2014 op zoek naar runs in de buurt van Rotterdam. Iemand goede suggesties? Ik hoor ze graag.

Zaterdag, DE dag van de Vredesloop. We besluiten met de auto tot Laan van NOI te gaan en daar de tram te nemen. In die tram staan ook Elise, Max en Gertrude. De dames gaan ook lopen, helaas voor Max mag hij nog even niet zo ver rennen. We vinden de start al snel. De eerste lopers van de 5km komen binnen. Bij de mannen is de tijd 16 minuten!!!! WAT??!! Mijn mond valt gewoon open. Das wel HEEL snel vind ik.
Wij mogen ook zo starten, nog even gauw plassen en dan naar het startvak. Niet te ver naar voren, dan word je ook niet zo vaak ingehaald. :)
Ik kom echt allemaal bekenden tegen, zo leuk. Het is ook heel leuk om langs al die monumenten te lopen, ook al heb ik ze niet allemaal gezien. Ik begon samen met Gertrude en Elise en kon ze redelijk bijhouden. Bij 2 kilometer krijg ik kramp en verdeel ik mijn run in kleine stukjes. Het plan was eigenlijk om van drinkpost, naar drinkpost te rennen en na die posten even te lopen. Helaas gaat dat dus niet. Onderweg heb ik met verschillende lopers gesprekjes en de supporters langs de kant zijn ook geweldig (speciale dank aan Karen, Angela en Sannemeisje). Wat een heerlijke en gemoedelijke sfeer zeg! Het is wel warm na al die dagen met regen. Hier en daar vallen ook lopers om. Ik kan heel goed merken dat ik de laatste dagen niet genoeg heb gedronken. Gelukkig weet ik wat ik moet doen. Mijn tijd is dramatisch (1:17:37), maar ik ben binnen de tijd over de finish. Met veel pijn, dit kan nooit alleen van niet genoeg trainen komen. Later denk ik dat mijn steunzolen niet goed zitten want onder mijn voeten doet het ook zeer.
 
Hij is wel mooi
 


 


















Nog even voor een korte plaspauze bij mijn collega Michèle langs. Dan op naar de Mac voor een verdiende vette hap.
Blij dat ik het heb gehaald strompel ik werkelijk naar huis. De douche is heerlijk, en ik neem een biertje op mezelf. Op de mat vind ik mijn volgende startnummer.
 
Zondagochtend heb ik moeite om uit mijn bed te komen. Niet omdat ik niet wakker kan worden, maar omdat mijn benen er gewoon mee zijn gestopt. Hoe langer ik op de been ben, hoe beter het gaat. Gelukkig maar, want ik ga vandaag met Jacqueline naar een beautybeurs en dat is wel goed voor een paar uur slenteren. Het gaat goed. Op de terugweg lopen we langs de rode loper van het Beatrix Theater waar de Jersey Boys zijn première beleeft. Allemaal BN-ers! En wie poseert er op mijn verzoek voor mij???? Dennis van der Geest. Mijn dag kan niet meer stuk. Thuis kijk ik de sfeerimpressie van de Vredesloop op TV West. Waren we nou maar wel bij de start naar voren gelopen zeg. Hein Vergeer stond gewoon vooraan. Nou ja, je kan niet al je helden in 1 weekend proppen natuurlijk, dat is slecht voor mijn hartslag.
 

1 opmerking:

  1. oooh ik ben ook zo gek van Dennis van de Geest.. en ik vind het super dat je gelopen hebt dat is veel belangrijker dan de tijd dat je er over doet!!. toppie ;-))
    groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten