zondag 13 oktober 2013

Een week niet gelopen is.....

Inderdaad een week niet gelopen. Misschien goed, gezien de pijntjes van de laatste tijd. Maar het voelt niet goed. Over een week moet ik de 8km van de Amsterdam Marathon doen en over 8 weken al de 15km van de Bruggenloop!!

Maandag en dinsdag ben ik laat thuis van het werk. Woensdag werk ik wel thuis, maar ik heb al 2 dagen kloppende pijn in mijn kaak waar ik net 2 nieuwe vullingen heb. Vorige keer dat ik dat voelde moest ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Ben ik 3 weken aan het pijnlijden geweest en moest de kies er uiteindelijk uit. Dus bel ik heel dapper, de tandarts. De assistente denkt ook aan een wortelkanaal en ik kan ´s middags komen. Op de fiets op weg naar de metro doet het inademen van koude lucht al zeer aan mijn kies en ik bereid mij op het ergste voor.  Inmiddels heb ik ook gierende koppijn. In de metro stappen 2 dames in met hun( kleine) kinderen. Die kinderen huilen en gillen echt de hele weg! Gelukkig mag ik er snel uit. In de wachtruimte wacht mij de volgende verrassing…..4 gillende kinderen met stuiterballen. Hou vol Nicole. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik aan de beurt was.
Fotootje (kassa), beetje lucht blazen, tikken, vulling stukje afslijpen. Alles zonder pijn. Geen wortelkanaal dus. Wat dan? Overgevoelig voor het materiaal waar mijn vullingen van zijn gemaakt. Kan nog een paar maanden zeer doen. WAT??? Ik krijg 3 Ibuprofen 600 mee voor als ik niet kan slapen. Een paar maanden zei hij toch? Dan is 3 wat weinig vind ik. Dat mijn hele kaak zeer doet komt omdat ik mijn kaken klem om de pijn tegen te gaan. Helaas voor Roel doe ik dat voornamelijk ’s nachts.

Donderdag is ook weer een hollen, vliegen en rennen dag.
Vrijdagochtend dan? Het regent echt keihard. Normaal zou ik dat niet erg vinden, maar ik ga vanavond ook nog naar Lekker in de Ziggo Dome. Als ik nu natregen en koud word wil ik gewoon op tijd mijn mandje in. Dus blijf ik lekker in huis, want het wordt echt niet droog. Heb ik mooi de tijd om lekker uitgebreid te douchen en schminken voor vanavond. Wel verleng ik nog even de zak van 1 van mijn lange loopbroeken. Zo kan ik daar in elk geval mijn telefoon in meenemen als ik bij koud weer ga rennen. Als het even droog is loop ik snel naar de metro. Na wat omwegen zit ik uiteindelijk met Brigitte, Carola en Moniek hoog en droog bij Gerard op visite. Mijn vriendin Trees had 4 kaartjes gewonnen en kon zelf niet. Altijd fijn als er dan aan je gedacht wordt. Wij hebben een leuke avond gehad, veel jeugdsentiment en ook keihard mee gezongen. Laat thuis en bekaf.
Zaterdag is het mooi weer. Ik ben alleen helemaal gesloopt van gisteravond. Lopen heb ik echt geen puf voor. We besluiten op de fiets het dorp in te gaan, dat is ook beweging.

Zondag. Om zes uur word ik wakker van hevige regen en mega knallen van het onweer, gevolgd door flitsen die zelfs door ons verduisteringsgordijn heen te zien zijn. Was ik nou gisteren maar wel gaan lopen. Het wordt wederom niet droog en het waait keihard. Via Twitter volg ik de weerberichten van Ed Aldus, weerman van onze regio. Code oranje is afgegeven en ik zie een foto van een plein hier in het centrum waar het water behoorlijk hoog staat. Volgens mij wordt dit een lazy Sunday. Nou ja, dat wil ik wel maar het lukt niet. Geen rust in mijn lijf. De hele dag ben ik gewoon lekker aan het rommelen in huis. Ik lees wel tweets van mensen die toch zijn gaan lopen en zie ook de Marathon van Eindhoven op tv, maar ik vertik het…………….ik ga echt NIET naar buiten. Dan maar een mietje! Overigens gaat het de geoefende lopers van de marathon Eindhoven ook niet best af. Veel kramp en kou op de spieren. Ik hoor een man zeggen dat hij door de kou langzaam moest lopen, slechts 17km per uur. PARDON???? Ik ben blij als ik 8 tot 8,5km per uur doe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten