zondag 6 oktober 2013

Eerste inschrijving voor 2014 is een feit

Gekkenhuis deze week! Maandag begint met een meeting in Amsterdam. Met het OV een drama om te komen. Het station is wel dichtbij het pand maar ik moet heel vaak overstappen en mijn benen hebben niet zoveel zin om te rennen. De spierpijn van de Singelloop valt mee, maar toch.
´s Middags moet ik naar de tandarts en mondhygiëniste. Ik ben geen tandartsfan, eigenlijk ben ik er doodsbang voor. Mijn tandarts weet dat en heeft erg veel geduld met mij. Er moeten 2 vullingen worden vervangen. Voor mijn vertrek uit Amsterdam lunch ik (vroeger dan normaal) en poets ik mijn tanden. Bij de tandarts krijg ik een verdoving, als ik die niet krijg ga ik namelijk gewoon weer naar huis. Die prikken doen me niets, maar die boor krijg ik klotsende oksels van. Als ik weer rechtop zit word ik draaierig en mijn benen doen raar. De tandarts doet de stoel weer achterover en ik voel mezelf wegzakken. Hij controleert mijn hartslag en ik wil zeggen dat ik niet dood ben, maar krijg er geen woord uit. Er wordt een cup-a-soup voor mij gemaakt. Daar knap ik van op. Boren dan maar. Verdoving werkt niet!! Ik krijg een nieuwe dosis, weer raar in mijn hoofd. Maf, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ook deze werkt nog niet en de 3e dosis wordt toegediend. Die werkt gelukkig wel. Hierna is de mondhygiëniste een eitje natuurlijk. Vanaf het metro station loop ik naar huis. Langzaam, want mijn benen gaan nog niet de kant op die ik graag op wil. Thuis ga ik op de bank liggen, ijskoud en bibberig. Kan deze heftige reactie komen omdat ik de hele dag al loop te haasten en gisteren heb gelopen en mijn lichaam nog niet volledig is hersteld?


Dinsdag is ook een rare dag. Meeting in Den Haag en door naar Rotterdam voor een training over Inspirerend Presenteren van ErikMathlener.
De inschrijving voor de marathon van Rotterdam in april 2014 is geopend. Ik schrijf mijzelf weer in voor de 10km. Wederom vak D, geen druk. Doel is dit keer om van mijn omgeving te genieten. Dat ben ik vorige keer vergeten.

 
Woensdag niet thuiswerken want ook vanmiddag heb ik weer een bijeenkomst en die duurt tot een uur of 6. Eer we thuis zijn is het half 8 we halen een pizza en gaan lekker op de bank zitten.

Donderdag heb ik ´s avonds cursus, weer niet trainen dus. Vandaag heb ik weer een paar keer last van duizelingen gehad en dan begin ik ook als een gek te transpireren. Wat is dat toch? Komt het omdat ik deze week gewoon niets van de schijf van 5 heb gehad?
Met Rene van Kooten
Vrijdagochtend begint met duizelingen en ik besluit verstandig te zijn en eerst te gaan ontbijten, dat doe ik vaak pas heel laat als ik de hele dag thuis ben. Eigenlijk wil ik trainen, maar ik krijg mijn lijf niet onder controle. ’s Avonds ga ik met Trees naar de Jersey Boys. Geweldige show! Daar wil ik nog wel een keer heen. Ik ben al jaren erg gecharmeerd van Rene van Kooten die de rol van Tommy vertolkt. Voor we naar huis gaan kan ik nog snel een foto van hem maken als hij staat te signeren. Het duurt even eer mijn trein er is en als ik er in zit stapt die zelfde Rene van Kooten in!! Wat leuk. Hij komt ook mijn kant op. Ik durf hem zowaar aan te spreken en vraag of hij met mij op de foto wil. Tja, die kans krijg ik niet vaak. Mijn avond kan niet meer stuk. 
Zaterdagochtend trek ik mijn hardloopkleren aan en ga vol goede moed op pad. Het is lekker loopweer en ik voel me goed. De zon is wel behoorlijk warm en daarom sla ik al snel de dorpsstraat van Hekelingen in. Kan ik in de schaduw lopen, desnoods loop ik heen en weer. Na 1,5km gaat mijn linkerbeen weer opspelen. Het wordt zo erg dat ik besluit het rondje flink in te korten. Uiteindelijk moet ik zelfs gaan wandelen. Misschien moet ik weer wat vaker mijn oefeningen voor mijn benen doen. Ik baal wel van vandaag. Over 2 weken moet ik 8km doen in Amsterdam. Met dit been is dat echt niet te doen.
Omdat we zaterdag een feestje aan de andere kant van het land hebben gehad en pas vroeg in de ochtend thuis zijn gekomen, mag ik zondag een luie dag houden van mezelf. We gaan wel nog even op de fiets naar het dorp. Het is zulk mooi weer. Zonde om binnen te zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten