zaterdag 1 maart 2014

Gelukkig kan ik nog een paar keer trainen

Mijn tandarts heeft de rest van het cement verwijderd, dat is al een prettig gevoel. Hij zegt dat ik veel tandsteen heb en dan voornamelijk links. Apart, sinds ik niet meer rook heb ik last van tandsteen. Hij wil dat ik naar de mondhygiëniste ga. Nou, dat dacht ik ff niet. Na de laatste keer is al die ellende begonnen.
De hechting is ook uit mijn mond gevallen. Zo nu en dan voel ik een scherp stukje uit mijn tandvlees steken. Als ik iets gekruids heb gegeten zwelt mijn tandvlees op geloof ik en dan voel ik dat stukje niet meer.
Mijn onderkaak doet geen pijn meer. Maar mijn bovenkaak en dan vooral het hoogste punt van de wortelkanaalbehandeling is behoorlijk aanwezig. Nou ja, ik kan weer rennen en dat is fijn. Op mijn vrije vrijdag ga ik een klein rondje rennen. Even kijken of het gaat. Ik loop even ruim 2 km aan 1 stuk. Snel ben ik niet, maar mijn benen snappen nog wat ze moeten doen en ik heb geen bonkende kaak. HOERA! Ik ben er weer!
Zondags ga ik samen met Roel rennen. Hij moet trainen voor de Electricrun. Ik wil een klein rondje, maar de uitslover (hahahaha) wil niet minder dan 5km doen. Halverwege krijg ik steken in mijn zij, dat heb ik nooit. Ik laat Roel lopen. Een kilometer verderop wacht hij mij op. Ik ben een diesel, na 3 km krijg ik de smaak pas te pakken. De laatste 2km doe ik afwisselend wandelend en rennend. Maar we hebben de 5 in de benen en in een redelijke tijd. Ik ben nog steeds te langzaam hoor, maar ja…..je kan niet alles hebben. Nog een week, dan is de 10km in de 20 van Alphen.


Maandag en dinsdag zijn hectische dagen op kantoor. Woensdag werk ik lekker thuis, dat komt niet vaak meer voor. Het is geweldig mooi weer. De wekker gaat om 7 uur. Als Roel weggaat, ga ik een rondje rennen. Ik moet van mezelf de 5km onder de 40 minuten lopen, als ik dat niet doe moet ik mijn rondje uitbreiden naar 7km. Geen idee waarom, maar dat heb ik zo bedacht. Neusdruppels, puffer, Paracetamol  en Dextro. Ik ben er klaar voor. Scheldend en tierend schreeuw ik mijzelf vooruit. Ik loop 3 km achter elkaar, 300 meter wandelen en dan weer rennen tot de 5km. Trots op mezelf en vol vertrouwen voor zondag.
Donderdag bedenken een paar collega’s dat ze mij nog niet hebben gesponsord. Mijn ‘buit’ voor de Hoogvliegers staat nu op € 250,00!!!
Vrijdag begint de dag met een ontspanningsmassage van 1,5 uur. Ik ben echt mega chill. Het is weer prachtig buiten en ik zie veel hardlopers, maar ik kan niet en mag niet van mezelf. De dag is te kort voor alles wat ik nog wil doen. Ik moet ook naar de huisarts. Mijn neus blijft maar dichtzitten en die druk op mijn bovenkaak komt volgens mij uit een holte. Ze heeft geen duidelijke aanwijzing wat het zou kunnen zijn. Allergie, poliepen, ontsteking…….. Ik krijg pipetjes met een goedje dat een eventuele ontsteking zou moeten tegengaan. Die heb ik al 2 keer eerder gehad, steeds voor een maand. Nu heb ik ze voor 3 maanden gekregen. Als ik na 6 weken verbetering merk mag ik om de dag druppelen. Zo niet, dan stuurt ze mij naar een KNO-arts. Waarschijnlijk heeft de uitslag in mijn gezicht er ook mee te maken.
 
Zaterdag, weegdag. Ik word er niet vrolijk van. Op mijn top qua gewicht. L Nou ja, ik sleep het allemaal wel mee morgen. Ik heb er nog steeds heel veel zin in. Op de valreep hebben nog wat mensen een donatie gedaan en de teller staat op € 285,00!!! Helemaal te gek.  Tas, kleren en eten liggen klaar. Ik ga morgen op tijd weg. Dit keer heb ik de luxe van een kleedruimte aan het parcours. Collega Heimen en zijn Jan wonen aan de start van het parcours. Ik kan mij daar op mijn gemak omkleden en bij terugkomst ook douchen. Wat een weelde! Morgenavond een verslag van de run. Denk aan mij, de start is om 14:00 uur.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten