zondag 28 juli 2013

Ingeschreven voor het laatste doel van 2014


Wat een week zeg! Maandagmiddag een uitvaart, nooit leuk. Maandagavond, door gedoe met het OV, nog net op tijd terug voor een workshop `Slow Coffee` in het NNDE Café . Ik ben geen koffiedrinker, maar dit was erg leuk. Blijkbaar steekt het heel nauw hoe snel je water op de gemalen koffiebonen giet. De barista´s  doen het ons voor en als we het daarna zelf doen en niet de juiste tijd aanhouden, smaakt de koffie ineens heel anders. Weer wat geleerd!
 

 
 
Op dinsdag is het gewoon erg druk op mijn werk en hebben we als dagafsluiting een borrel. Vlak voor die borrel heb ik een gesprek met mijn manager. Ik ben redelijk bezorgd over mijn toekomst op de afdeling, binnen het bedrijf zelfs. En ik heb geen idee wat ik wil worden als ik groot ben. Na ons gesprek weet ik dat wel en dat doet me goed. Ik ga weer blijer naar mijn werk!
Woensdag loopdag. Er wordt beloofd dat het gaat regenen en onweren. Het gaat dus afkoelen denk ik dan. Mooi niet! Geen druppel en het is echt heel benauwd. Mijn lijf gaat weer door het lint en ik loop krom van de buikpijn. Als ik dat nou toch eens onder controle kon krijgen……

Het is de laatste donderdag van de maand en dus de dag dat ik van mijzelf een lekker broodje mag halen. Even denk ik er over om het niet te doen i.v.m. de buikpijn, maar ik neem toch geen zelf gesmeerde broodjes mee. Ze hebben een nieuwe kaart bij de broodjeszaak. Ook nu staan er onweerstaanbaar lekkere broodjes op! Ik kies voor 17 en geniet er met volle teugen van.  Vandaag is onze vriendin Trees ook jarig en zij heeft ons uitgenodigd voor een etentje. We zijn bij Hofstede Meerzigt geweest. Ontzettend mooi restaurant, leuk personeel en super lekker eten. In dat soort zaken kies ik altijd het menu van de chef. Ook hier weet de chef wat lekker eten is!  
 
Dan hoor ik ook iets waar ik al lang op zit te wachten…….de inschrijving van de Bruggenloop is eindelijk geopend! Ik zit er bij. 15km door de kou over 5 bruggen in Rotterdam. Ik lijk wel gek, maar ik wil het toch echt heel graag doen.
Vrijdagochtend moet ik vroeg bij de kapper zijn. Ik ga op de fiets, dan heb ik in elk geval wat beweging. Het lucht  is dreigend, maar het is nog steeds benauwd. Als mijn haar net is gedaan gaat het regenen! Nou ja, ik ben wel blij met de bui, dan kan ik vanmiddag nog voor het eten hardlopen. Snel even doorfietsen naar het dorp. Mijn moeder is bijna jarig en ik moet haar cadeau nog halen. Als ik naar huis wil gaat het echt heel erg hard regenen! Uiteraard heb ik geen jas mee. Ik haal zo’n suffe regenponcho van een Euro uit mijn tas en fiets naar huis. Halverwege is het natuurlijk droog en bloedheet in dat plastic ding! ’s Middags komt er een klant om haar nagels te laten doen, snel mijn kamer in orde brengen dus. Oh ja, ook nog een was doen. Het is alweer later dan ik denk. Geen tijd om nu nog even een rondje te rennen. Als de dame in kwestie weg is schijnt de zon alweer volop en is het in huis al niet meer te harden. Daarbij gaat het weer fout in mijn buik. Gek word ik er van. Zelfs na het eten een rondje fietsen gaat niet.  IK WIL RENNEN!!!!

Zaterdagochtend hoost het. De tuin staat blank. Het onweert ook. Nou ben ik niet bang voor onweer, maar ik ga toch liever niet over de dijk rennen met dit weer. Er komt een mailtje van mijn zwager en schoonzus, of het goed is als ze zondag komen lunchen? GEZELLIG! Even wat boodschappen doen dan. Want een boterham met pindakaas ga ik ze niet voor zetten.
Zondag ben ik al vroeg wakker. Voor de 4e keer deze week heb ik weer een nachtmerrie gehad. Echt uitgeslapen ben ik dus niet. Het is ook benauwd in huis. Mijn benen voelen niet goed, maar ook niet als pap. Ik stap uit bed, douche met bijna koud water en schiet mijn loopkleren aan. Er staat een interval in mijn Endomondo. 2 minuten rennen en 2 minuten doorstappen. Het is super lekker weer om te lopen en ik loop gewoon zingend mijn snelle stukjes! Na 4x als een gek te hebben gerend gaat de vaart er bij de 5e keer wel een beetje uit. J Ik heb bedacht vast een beetje het bruggen op lopen te gaan oefenen. Daarvoor ren ik steeds de dijk op en af. Telkens als ik omhoog moet, gaan mijn 2 minuten rennen in.  Ik ben gevloerd maar ben 5x naar boven gerend. Bij de pond zullen ze wel gedacht hebben dat ik gek ben want die hebben mij steeds bij dezelfde kruising boven zien komen. Geeft niet, ik heb het gedaan en ik ben blij met mezelf. Bijna thuis kom ik een dame uit de wijk tegen. Ik ken haar alleen van gezicht, als ze de hond uit gaat laten loopt ze langs ons huis en zegt altijd vriendelijk gedag. Ik dacht al dat zij ook een hardloopster is. Ze vraagt of het lekker was en ik zeg dat ik heb geoefend voor de Bruggenloop. Ze vindt 15km echt veel te ver, de 10km van de Ladiesrun vond ze ver zat. Ik eigenlijk ook, maar ja…..de bruggen lonken. Terwijl ik de tuin in stap roept ze nog: RESPECT en succes. Dat doet mij toch wel goed en stiekem voel ik me een beetje stoer.

Ik heb toch nog wat kilometers gemaakt deze week en daar ben ik blij om.
De knop is om, het gaat niet om de afstand maar om de training. Vandaag heb ik ‘slechts’ 5km gedaan, maar de manier waarop ik die kilometers heb afgelegd is redelijk zwaar.  Aan de grafiek te zien heb ik best stabiel gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten