dinsdag 9 juli 2013

Rust is ook wel lekker


Het is woensdag thuiswerkdag. Wederom neem ik mij voor om tussen de middag te gaan hardlopen. Het regent pijpenstelen. Net als vorige week verschuif ik mijn plannen om te gaan hardlopen naar het einde van de dag. De werkdag verloopt rustig, maar als ik klaar ben en laptop aan de kant schuif lonkt een T-shirt dat ik op stof heb liggen. Ik blijf in mijn kamer en maak mijn werkstuk af. Hierdoor valt het lopen in het water jammer maar er zitten nou eenmaal niet zoveel uren in een dag en de baas wil er ook een paar van gebruiken. Ik spreek met mezelf af op vrijdag dan maar een extra lang rondje te lopen.

T-shirt gemaakt


Donderdag is een stressvolle maar leuke werkdag. Met een groepje collega's breng ik een bezoek aan de tweede kamer. Wat leuk om hier binnen te zijn, al die jaren dat ik Den Haag heb gewoond ben ik hier nog nooit geweest. Na het eten heb ik moeite om mijn ogen open te houden ik ga op tijd naar bed. Tenslotte wordt het morgen subtropisch dus wil ik vroeg hardlopen. Als ik in bed lig gaan mijn ogen niet dicht ik ben wakker, klaar wakker. Na wat spelletjes op mijn DS, een beetje handwerken (niet achter de naaimachine want dan wordt Roel wakker), besluit ik om half 4 dat ik dan toch maar weer gaan liggen en dan maar wakker blijf tot de volgende ochtend. Ik heb geen afspraken voor vrijdag dus ik kan omvallen wanneer ik wil.

Blijkbaar ben ik toch in slaap vallen, ik word wakker omdat ik Roel iets hoor zeggen. Hij is al schoon en fris en aangekleed, dat heb ik allemaal niet meegekregen. Vaag hoor ik hem zeggen: slaap nog maar even door je bent tenslotte laat begonnen. LIEF
Rond 10 uur ben ik echt wakker, althans mijn ogen zijn open. Ik ben wel moe. Het subtropische weer is ver te zoeken, maar het is droog dat scheelt. Maar ja, als dit het weer voor vandaag is kan ik wel eerst boodschappen gaan doen. Ik loop ook steeds te tollen en heb hoofdpijn, dus nu hardlopen is sowieso geen goed plan. We stappen op de fiets naar het dorp. Op jacht naar cadeautjes voor Brigitte, maandag hebben we met de afdeling een ´afscheidslunch´ voor haar.
Het wordt toch nog enorm warm. Te warm voor mij om te lopen. Na het avond eten gaan we dan maar een flink stuk fietsen. We fietsen mijn grote loopronde EN een kleinere ronde. Klucht op en af. Wat is dat zwaar!! Ik loop liever omhoog dan dat ik fiets.


Zaterdag hebben we een familiefeest met veel HEEL veel eten. Ik hou me zoveel mogelijk in, maar ben nou eenmaal gek op lekker eten. We komen laat thuis en ik ben echt heel blij als ik eindelijk op bed lig.

Zondagochtend ben ik aardig moe en het is al bijna 20 graden als ik wakker word. Dat wordt vanavond weer fietsen dus. Als ik maar in beweging ben. Na wat huishoudelijke klussen te hebben gedaan, ga ik lekker met Runners in mijn ligstoel in de tuin van de zon genieten. Jullie snappen het wel. Van dat fietsen is ook niets meer gekomen. En deze keer voel ik mij helemaal niet schuldig dat ik niet heb gelopen. Het komt wel goed. Liever 1x per week gemotiveerd lopen dan 3x per week tegen heug en meug. Het moet wel leuk blijven en soms vind ik in de zon zitten veel leuker dan hardlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je hier een reactie achter wilt laten